Raya...Yang Pertama

Alhamdulillah...bertemu lagi syawal setelah sebulan menempuh madrasah ramadan. Syawal 1423 kali ini penuh nikat dan bermakna bagi aku dan juga penuh duka bagi aku dan keluarga. namun apakan daya, roda hidup memang begitu. Yang hidup akan pergi, yang pilu akan berseri. Raya tahun ni aku ditemani orang baru dalam hidup iaitu isteriku yang tersayang. Sehingga syawal ini, cukuplah 6 bulan mendirikan rumah tangga bersama si dia yang begitu bermakna dalam hidup aku. Semoga aku dan isteri ditabahkan hati untuk mengharungi hidup sebagai sepasang suami isteri didunia pinjaman Allah ini... Amin...Tahun pertama bagiku raya sebagai suami :-)

Ayahku telah pergi lebih kurang 4 bulan yang lalu. Allah lebih sayangkannya, mungkin Allah nak lihat bagiamana ragam- ragam anak Allayarham Hj Osman apabila beliau sudah tiada didunia lagi. macam- macam ragam yang dilihat, ada yang sugul walaupun setelah 4 bulan berlalu, ada yang masih tak dapat terima kenyataan, dan ada yang sukar menerimanya termasuklah aku. namun sebagai orang yang ada agama, kita kena terima sebagai qada & qadar. Mungkin ada hikmah disebalik apa yang terjadi, itu sudah pasti. Allah tahu apa yang Ia lakukan pada hambanya. kini suara daddy sudah tiada dipagi raya, cukup sekadar sedekah Al-fatihah dipusara, Moga Allah memeberkatinya dunia dan akhirat dan di tempatkan di kalangan hamba- hambanya yang beriman...Aminnn...Tahun pertama bagikuyah raya tanpa Ayah :-(


Hidup mesti diteruskan, Iman perlu ditebalkan, ya....Allah ampunilah dosa kami sempena syawal yang mulia ini, peliharakanlah kehidupan kami, sejahtera kan kami dunia & akhirat. Selamat hari Raya pada kenalan, Maaf  zahir & Batin...

Comments

Popular Posts