Tuesday, September 14, 2010

Raya dah habis?

Tup..tup..tup dah habis raya rupanya. Bagi aku raya Aidilfitri ni satu hari jer, takde hari raya kedua dan ketiga. Orang kita jer yang rajin buat bidaah nih. tapi takpela, islam pun tak melarang umatnya merapatkan silaturrahim. So bolehlah kunjung mengunjung selama sebulan. Apapun raya kali ni amat meriah sebenarnya, cuma diselangi dengan berita- berita panas semasa dalam negara iaitu kes kehilangan jutawan produk kecantikan Datuk Sosilawati, dan juga kes pemasyuran Sultan Kelantan yang Baru, Sultan Faris menjadikan berita- berita didada akhbar panas dengan kes semasa nih dan tenggelamlah cerita- cerita perihal raya. Apapun aku tak kisah sangat la, dah kuasa akhbar memang begitu untuk melariskan jualan akhbar, so kena la ikut. Itula namanya akhbar ARUS PERDANA. Sampai pertunangan Memey dengan aktor Norman Hakim pun terpampang kat dada akhbar sebagai salah satu tipik utama. So, what the BULLSHIT..?
Apapun Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Dan Batin. Jemputlah datang ke rumah.
-Adios-

Saturday, September 11, 2010

Mencari Kekuatan Di Aidilfitri

Tatkala aidilfitri berlalu pergi, hari demi hari…tatkala hujan lebat disusuli renyai- renyai di lewat hari… tatkala kemanisan berhari raya terpancar kembali, aku mencari kekuatan dimanakah si titik hebat didalam diri. Kesudahan cerita yang baik bermula dengan kepayahan dan kesusahan disusuli kejayaan. Semuanya bergantung pada kekuatan. Kalau ianya pergi, maka pergi la tak kembali, kalau ianya datang, kadang- kadang tak memberi erti…satu babak bercinta kalau dirungkai menjadi beberapa babak dalam kehidupan. Kehidupan juga perlu dilinangi dengan pengorbanan dan kekuatan. Jiwa dan rohani menjadi pemangkin ketas kekuatan, maka terciptalah sebua epiloh kisah hidup seorang karyawan. Melangkah lah dengan gagah kehadapan, berundur jangan dipikiri…setiap kesusahan ada rahmat disebaliknya…setiap kekuatan ada keterlanjuran ceritanya.

Carilah kekuatan di aidilfitri ini, semoga kejayaan berlahir ganti. Memupuk semangat dan juga insaniah didalam diri. Menjadi pedoman 1000 tahun lagi. Hanya padanya aku berserah. Iman dan Taqwa sebagai pendinding. Mencari Kekuatan di Aidilfitri.

Saya dan keluarga mengucapkan selamat hari raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin kepada semua yang mengenali.