Hantu "busby babes" bantu Manchester United di Moscow?

Pantang maut sebelum ajal, berjuang hingga titisan darah terakhir,langkah mayat aku dahulu dan banyak lagi adalah contoh bait-bait kata hikmah yang selalu org melayu gunapakai dalam macam2 hal kehidupan sebagai pendorong seperti masa time belajar, exam,pertandingan bersukan, pergi berperang,ditimpa penyakit dan etc....contoh terbaru yg jelas dapat lihat ialah semasa M.U kalahkan chelsea dlm liga juara2 eropah 2008. ini kali kedua M.U mng dgn bantuan nasib sama seperti 1999.adakah ini hasil bantuan hantu-hantu tragedi plan crash busby babe (anak buah sir matt busby) ataupun diorang mengaplikasikan pepatah-pepatah melayu ini?

Mmg sekali tengok game tu mmg M.U hancur dibabak kedua ditambah pulak pak ronaldo yang gagal dalam sepakan penalti menambah kuatkan lagi pasukan satanic red ini akan kalah...tetapi oleh kerana mereka telah belajar pepatah melayu berjuang hingga titisan terakhir, maka kemenangan yang mustahil telah menjelma secara sekonyong-konyongnya...Pelik tapi Benar bukan sekali tapi 2 kali dilakukannya. Maka tak semena-mena semasa sidang akhabar, sir alex fergusan pengurus M.U dengan bangga menyatakan kemenagangan ini ada kaitan dengan semangat The Busby Babe.

Cerita-cerita begini sebenarnya seronok dibaca dan dihubung kaitkan walaupun nampak kelakar dan tak logik tetapi boleh dijadikan asas oleh golongan-golongan manusi terutama yang bernama melayu agar tak cepat mengalah dalam apa jua situasi samada perniagaan, pembelajaran, atau pun dalam pekerjaan. Atau mereka boleh memilih jalan yang salah dengan menggunakan hantu-hantu ciptaan dukun degawan untuk mebantu mereka dalam membuat mandrem perniagaan dan sebagainya.Lagi satu bidalan,tepuk dada tanya selera.

Comments

Anonymous said…
busby babe tu apa?
Anonymous said…
Aku pun buat citer hatu kat blog aku..pi la ngk..
kurikendi said…
ni bukan cerita hantu la, cerita seram jerk...:-)
fahd said…
salam...lu bwat sendiri ke cut-paste cte ni?...tp gua pcye lu cut-paste je...tgok gaye bahasa ade, sdikit kecelaruan...mampu ke lu pakai bahasa2 camtu?

hahaha papehal yok mampir ke palitpalit.blogspot ...lu ketinggalan zaman wa da bzaman men blog..
kurikendi said…
woit bro palitpalit a.k.a botak 3 color, hehhehehhe apada, mentang2 ayat2 gua power sampai lu takleh ikut rentak blog gua...lu fitnah macam2 kuikuikui....apa2 hal nanti gua turun opis lu nak beli lagi barang, annati gua bagitau...

Popular Posts