Ketenangan

Lama betul tak update blog usang aku nih, semuanya kerana kebiadaban diri sendiri yang tidak memenuhi hak dan keperluan blog aku nih. Bak kata pepatah 'Nak seribu daya, tak nak seribu dalih' macam tu la kot perumpamaan aku dengan blog aku nih.. makin lama macam berat je aku nak jenguk blog ni, apatah lagi blog kawan-kawan sekalian. nak juga mengkomen kat blog kawan-kawan macam dulu, tapi banyak pulak dalik nya :-) apapun sedemikiannya tidaklah terlalu kritikal...kadang-kadang ada juga masa nak menjenguk tapi malas nak menulis kehidupan seharian kat sini. Semuanya banyak diterjemah kat facebook.


Sekarang aku tengah bercuti mencari kedamaian...kedamaian dari kerja, study dan juga awek :-) hehehhehe oleh itu badan aku direlak kan dengan berjumpa pakar refleksilogi, pakar bekam, dan juga pakar terapi. Rasa tenang jugak la dalam seminggu ni meng- free kan badan dari semua tosik- tosik kotaraya. Aku tahu sekuat mana pun kerja, badan mesti direlakkan untuk kegunaan jangka masa panjang. Aku berazam, bila masuk saja kerja...aku takkan rela badan aku dibebani dengan kerja lagi, tapi tak bermaksud buat kerja sambil lewa...maksud aku, buat la kerja setakat yang mampu. Pasal kerja la badan aku kondem sekarang, tak berbaloi plak dengan gaji yang diberi namun aku tetap la bersyukur masih ada kerja. Ramai la kata kerja aku senang, monitor sana, monitor sini...tapi ramai yang tak tau kerja aku belakang tabir yang telah membuatkan tangan kiri aku kena fisioterapi balik setelah 11 tahun. Biasala, ramai kat dunia ni reti kondem jer kerja orang dan tak pakai otak bila bercakap.


Aku tak tahu sampai bila nak kerja kat tempat berisiko macam ni, tambahan ada staf perangai cam lembu membuatkan badan bertambah lemah dan buat sakit jantung. tapi apa nak buat, hidup dan kerja mesti diteruskan. paling kuat pun biarla sampai aku habiskan study hujung tahun ni...baru la berkira-kira masuk kerja lain pula. Apapun aku masih ada masa nak ubah diri aku supaya fit dan lasak sebelum ke Sabah & Sarawak april ini. Semoga semuanya akan berlalu dengan baik dan dirahmati.

Comments

Popular Posts