Seloka...Epilog Salam Eid fitri...episod 1

Pejam celik, pejam celik dah masuk minggu terakhir ramadhan, ada yang suka tak kurang yang sedih menderita. Pelbagai ragam dan juga cerita, disebalik ramadhan yang mulia.. menerima kunjungan Syawal yang hampir tiba..semoga kita sejahtera hendaknya. Kepada yang berpuasa selamat sejahteralah atas kemenangannya...tak kurang juga yang ponteng puasa, atas kekalahan dimedan nafsu serakahnya.
Pada miskin dan juga kaya, hendaklah sederhana hendaknya dalam menyambut syawal yang mulia. Zakat fitrah jangan dilupa, rukun islam yang ke-4 tanggungannya... bagi setiap muslim yang berakal mulia. Jangan dilupa juga pada yang tiada, tambahan pula kepada yatim piatu. Hendaklah kita bersama-sama, bantu membantu amalan mulia. Ziarah menziarahi amalan berkat, berkat ditambah ziarahi pusara. Bagi mengenang pada yang tiada, bagi santapan rohani perkasa.
Kuih muih ketupat rendang, tak kurang juga almond london dan juga semperit. semua bergabung meriahkan suasana. Salam bermaafan kita bersama. Dodol dikacau 8 jam lamanya, santan ditambah penguat rasa. Iman dan taqwa siiringan bersama. dalam melengkapi akhiran ramadhan. Mercun meriam amalan china, jadi sandaran kanak-kanak dan dewasa. Namun awas kepada penjaga, penjara mandatori menanati anda.
Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin

Comments

Anonymous said…
mandatori?...

mana akta?..
Anonymous said…
Biasala ayat gomen mesti ada mandatori, tapi tak pernah pun tgk maka bapak masuk penjara pasal mercun....

Popular Posts