Bingkisan Anak Sulung...

2 Syawal, jam 2 pagi, isteri  aku kejutkan aku, air ketuban dah pecah katanya. Aku bawa  isteri ke HUKM dan admit wad. 2cm bukaan katanya. Jam 8 pagi masuk Dewan bersalin....aku pun ada la bersama menjaga sang isteri yang bertarung nyawa sebelum bukaan 8cm. Kesian aku tengok isteri aku, sampai la jam 2 petang doktor terpaksa keluarkan baby dengan segera walaupun tak cukup 10cm lagi kerana bimbang baby dah lemas. maklumla baby dah overdue 5 hari pastu bukaan buka sikit2.

Suasana kat tempat bersalin memang klasik, tak macam dalam drama2 kat tv...takda orang menjerit- jerit bila nak beranak, doktor pun relek tak gelabah- gelabah macam kat tv and yng penting tempat bersalin amatlah selesa bagi suami meneman isteri.

Tepat jam 3.40 ptg, lahirlah putera sulung kami dari perut ibunya dengan berat 3.51kg. Alhamdulillah bersalin normal dan yang penting kedua- dua selamat. Tak sangka boleh bersalin secara normal, kalau ikut kiraan pada scan terakhir, operate pilihan terbaik katanya sebab baby dah membesar dan overdue. Apapun Allah lebih tahu perancangannya, semua nya selamat dan discharge dari HUKM pada keesokan harinya jam 1ptg. Terima kasih kepada semua doktor, jururawat, dan PK yang terlibat.

Comments

Popular Posts