Perang Jihad…Armarhum Syahid Osama Bin Laden

1 Mei 2011 detik hitam bagi dunia islam apabila seorang lagi tokoh pejuang jihad islam terkorban dalam satu pertempuran di Afganistan. Dalam 9 tahun sejak tragedi 11 September 2001 WTC, sudah beberapa kali dunia dikhabarkan bahawa Osama Laden terbunuh namun tiada bukti diberikan. Namun kali ini, jasad Osama dan 3 yang lain telah dibawa oleh CIA untuk dijadikan bukti dan ianya telah disahkan oleh tulin ole Jabatan Keselamatn Amerika Syarikat. Tragedi ini memberi kesan yang amat besar kepada dunia islam khususnya rangkaian Al-Qaeda yang memperjuangkan jihad diseata dunia terutama di Afghanistan, Pakistan, dan juga beberapa negara di Asia tenggara.

Pembunuhan terancang oleh tentera salib Amerika laknatullah ini memberi gambaran jelas bahawa perang salib bakal dilancarkan secara besar- besaran dan pergolakan di dunia- dunia arab diambil kesempatan oleh syaitan-syaitan ini untuk menduduki bumi arab secara berperingkat- peringkat. Ini dapat dilihat pada siri pembunuhan keluarga pemimpin Libya, Muammar Gadaffi yang menerima tamparan hebat pada tarikh yang sama Osama dibunuh apabila anak serta cucu- cucu nya terbunuh dalam serangan tentera salib NATO di Tripoli.

Yang nyata, siri- siri serangan ini telah disambut meriah dibumi Uncle Sam oleh rakyat- rakyatnya dan sekaligus menunjukkan keegoan serta kebongkakan para pemimpinnya yang diketuai oleh Barack Hussein Obama. Kejayaan Obama dalam pembunuhan terancang ini amat diperlukan bagi popularity serta untuk dipilih semula menjadi Presiden pada tahun hadapan.

Seperyi biasa, dunia islam terus membisu..dunia arab terus terlena..saudara islam lain terus terngaga. Semuanya sedap tidur di bilik aircond, sedap makan makanan yang lazat, sedap pakai pakaian yang mewah, dan sedap hidup dalam suasana yang mewah tanpa pedulikan dunia islam yang main kecundang.

InsyaAllah, dunia islam pasti bangkit, perang salib pasti akan kita menangi. Termaktub dalam al-quran, era kegelapan islam akan berlalu jua dan datangnya keinsafan dan ketaqwaan. Innalillah Wainna Ilahirajiun.

Wasalam

Comments

Popular Posts