Israel:Bila Daulah Islam Tiada

Marah, benggang, & sebagainya menyelubungi hati tatkala orang tersayang saudara islam diserang dan dibunuh tanpa belas kasihan ditanah suci Palestin. Apa yang dogusarkan, orang yang dibunuh bukan calang- calang makhluk Allah, mereka terdiri dari bujak pandai samada beragama islam mahupun kristian. Itulah terjadi pada hari ini tatkala kapal bantuan Misi kemanusian telah di serang oleh Yahudi dengan sekelip mata mengorbankan 20 orang. Bayangkan jika mereka-mereka ini yang terdiri dari kenamaan dan aktivis kemanusian seantero dunia berani dibunuh yahudi, inikan pula, makhluk- makhluk kerdil di palestin yang terdiri dari kaum-kaum intifada yang masih remaja, dan anak kecil yang masih tidak ada doa. inikah dinamakan penjagaan hak asasi manusia?IOC dimana?Liga arab mengapa membisu? Mesir dan Jordan jika secara logik adalh pelindung kepada palestin, mengapa mereka tidak berbuat apa-apa? Adakah negara- negara ini mempunyai ramai ulama-ulama yang mengeluarkan fatwa- fatwa bahawa menjaga periuk nasi sendiri lebih penting dari menjaga tepi kain orang seperti mana yang dilakukan oleh ulama-ulama Mesir yang terkenal dalam dewan ulama yang membenarkan pebinaan halangan dan tembok oleh rejim zionis bagi kesejahteraan Mesir. Tidakkah terlintas dihati ulama-ulama ini, orang yang perlu diselamatkan bukanlah rakyat Mesir sahaja, tetapi seluruh umat islam diserata dunia terutama yang ditindas seperti di Palestin.

Adakah sistem sekular dan nasionalism yang telah mempengaruhi ulama-ulama ini, dan jika daulah islamiah diambil sebagai penghususan pentadbian, nescaya perkara ini tidak akan berlaku. tanpa bangunnya sistem khalifah semula, nescaya harapan untuk menegakkan syiar islam semakin kelam dan menemui jalan buntu terutama dubiumi Paltestine.

Wahai penduduk dunia berdarah islam, lihatlah pekung sendir, tatkala kita seronok ihalama sendiri, sandara kita masih terpinga-pinga mencari bantuan yang tidak pasti. yang pasti hanyalah peluru-peluru hidup dari yahudi laknatullah. Apakah peranan kita? Fikir- fikirkanlah...

Comments

Popular Posts