Accident


Dah lama tak accident, terbaru kat Felda pasir besar on the way nak ke felda Jelai, N.9 lori yang aku naik ngan driver hukm terbabas apabila melalui salah satu selekoh di KM2 Jln Pasir Besar. Bukan takat terbabas, rempoh pulak tiang letrik tnb sampai putus 2 dan lori masuk gaung kebun getah. Macam roller coaster pon ada, yang pelik..AKU HIDUP LAGI. Walaupun accident ni teruk, tapi aku cedera sikit aja, sama la ngan driver.

Mengikut riwayat penduduk setempat, tiang tnb yang aku langgar tu baru je ditegakkan balik bulan lepas after kereta accident kat situ juga, kedudukan tiang yang sama, tempat yang sama, dan cara yang sama kemalangan terjadi. Mengikut rekod polis, baru sorang je mati kat situ, rekod penduduk setempat pula dah ramai mati situ. Post Mortem awal mendapati jalan yang dilalui tidak rata diantara selekoh tajam jalan tersebut menyebabkan kepada sesiapa yang tak tahu terutama orang luar kawasan yang tidak berhati-hati akan berisiko ditimpa malang macam aku. Post mortem awal juga mendapati punca aku selamat kerana aku terpelanting keluar dari lori (setengah badan kat dlm lori, setengah kat luar) setelah cermin depan pecah dulu akibat rempuhan tiang tnb. So aku crawl keluar la dengan cepat dan cergas sebab aku ingat lori akan meletup (akibat pengaruh citer omputih la ni...). nak crawl keluar pun bukannya senang, sebab lurah licin kerana cuaca masih lagi hujan tapi aku berjaya juga, tak sia-sia la senior aku dalam askar dulu ajar aku crawl kat bukit tonggek uitm shah alam jam 2-3 pagi huhuhuhu. Ada banyak lagi pic aku tak upload kat sini kerana sisatan masih dijalankan. Hehehehehehe apapun tq yang wish keselamatan aku.
-adios-

Comments

Popular Posts